τελευταίο θέμα στο webtv Συνεντεύξεις

You must have the Adobe Flash Player installed to view this player.
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Συνεντεύξεις
Τρίτη, 17 Μαίου 2016 08:38
dgggdfgddfhhh* Για την ανάληψη καθηκόντων του μετά την αποπομπή Λούκου και την παραίτηση Φαμπρ:
«Δέχτηκα, γιατί μετά την αποπομπή Λούκου, μέχρι την παραίτηση Φάμπρ, το κλίμα που είχε δημιουργηθεί δεν μου ταίριαζε. Υπήρξε ένας εμφύλιος πόλεμος στο μυαλό μου ή στο μυαλό λίγων και προσωπικά εγώ δεν μπορώ να παίξω μπάλα σε ένα γήπεδο φανατισμού...
Κρατάω από την εποχή αυτή, όσα μου ήταν πολύ χρήσιμα. Δεν θέλω να υπεισέλθω σε άλλα θέματα».
* Για το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου:
«Είναι ένα πρόγραμμα που έγινε μέσα σε 25 μέρες, προκειμένου να παραδοθεί στη συνέχεια αρμοδίως, ώστε να γίνουν διαπραγματεύσεις με τους θιάσους. Είναι πιο δύσκολοι οι ελληνικοί θίασοι από τους ξένους και εννοώ τη συνεννόηση για το ποιος θα πάει σε ποιο θέατρο. Από την ανάληψη των καθηκόντων μου, σε δύο μήνες έπρεπε να γίνει η έναρξη του φεστιβάλ. Αυτό σημαίνει ότι έπρεπε να προηγηθούν τα χορευτικά και μουσικά θεάματα, ώστε το θέατρο που είναι πιο πολύπλοκο να πάει από τη μέση και μετά».
* Για τη χρηματοδότηση:
«Λεφτά δεν υπάρχουν, αλλά δεν είμαστε και χάλια. Τα προβλήματα πρέπει να λύνονται. Μετά από τριάντα χρόνια στο επάγγελμα και το θέατρο του Νέου κόσμου που δημιούργησα, έμαθα να δίνω λύσεις. Το γεγονός ότι δεν παρέλαβα τίποτα, ήταν θετικό. Δεν παρέλαβα σκυτάλη, αφού ήταν πεσμένη στο πάτωμα. Έπρεπε να τη σηκώσω. Μπήκα σε ένα άδειο κτίριο, χωρίς αρχεία και με απούσα την γραμματέα του κ. Φαμπρ. Μόνο πρωτόκολλο υπήρχε. Μέσω πρωτοκόλλου βρήκα προτάσεις που είχαν κατατεθεί από θιάσους, σκηνοθέτες, χορογράφους και μουσικούς και έτσι απευθύνθηκα σε ανθρώπους που είχαν ήδη σκεφτεί τι θέλουν, είχαν σχεδιάσει, είχαν κάνει πρόταση. Αυτό με βοήθησε πολύ στο κομμάτι του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου και χορού.
Με την εμπειρία μου, έχω μάθει να λειτουργώ συλλογικά. Υπάρχει στίγμα στο σύγχρονο ελληνικό και ξένο θέατρο και στον χορό. Στο συνολικό στίγμα του φεστιβάλ, έχω ανάγκη από χρόνο.
Στο κομμάτι της Επιδαύρου ήταν εύκολη η επιλογή, δεν εννοώ την καλλιτεχνική. Από τις 7 παραστάσεις, οι 4 είναι από κρατικά θέατρα. Το φεστιβάλ Επιδαύρου θα αρχίσει την 1η Ιουλίου και οι παραστάσεις στο Ηρώδειο από τις 10 Ιουνίου με πρώτη τη Λυρική σκηνή».
Σε άλλο σημείο είπε: «Εκτός από τις παραστάσεις, επί ενάμισι μήνα στην Επίδαυρο, αξία έχει και το τι υπάρχει γύρω από αυτές. Εννοώ το εκπαιδευτικό κομμάτι. Εκεί ποντάρω. Αυτό που προτείνω έχει να κάνει με το αρχαίο δράμα. Θα δημιουργηθεί ένα Λύκειον Επιδαύρου, με εκπαίδευση σε θέματα αρχαίας τραγωδίας, με καθηγητές από όλο τον κόσμο και την Ελλάδα. Υπάρχουν διαφορετικές μέθοδοι, αλλά καλό θα είναι να διδάσκονται όλες οι αντιλήψεις.
Ακόμα, έχω σκεφτεί ότι δεν θα ήταν άσχημο, για παράδειγμα, το θέατρο να ανοίξει και σε παραστάσεις με δημοτική και βυζαντινή μουσική. Τι πιο ωραίο να ακούμε τέτοιους ήχους και να γίνεται ένα ωραίο γλέντι».
Δημοσιογράφος: Έχετε κάνει κάποιες σκέψεις για το πώς θα είναι το φεστιβάλ από του χρόνου; Το υπουργείο Πολιτισμού έχει πρόθεση να βοηθήσει;
«Ζήσαμε μια μεταβατική φάση, με την αποπομπή Λούκου και την παραίτηση Φαμπρ. Κάτι κινητοποίησε τους Έλληνες ότι αυτό μας αφορά. Το εκπαιδευτικό κομμάτι είναι κεντρικό για εμένα και με το θέμα που δημιουργήθηκε ανοίγει αυτή η κουβέντα. Πρέπει να γίνει ένας διάλογος για το τι φεστιβάλ θέλουμε, τι ζητάει η εποχή. Υπάρχουν πολύ ωραία πράγματα να κουβεντιάσουμε. Το αρνητικό γεγονός -ότι κινδύνεψε να κλείσει το φεστιβάλ-, άνοιξε μια ζωογόνα συζήτηση. Να συζητήσουμε, να ξανασκεφτούμε, να θέσουμε ερωτήματα. Όλα αυτά χρειάζεται ένα φεστιβάλ για να δει τι έχει ανάγκη και ο κόσμος. Έχω αρχίσει να σκέφτομαι πώς θα είναι το φεστιβάλ από του χρόνου. Το υπουργείο Πολιτισμού έχει θετική πρόθεση, θέλει να βοηθήσει. Η αλλαγή στελεχών με την αλλαγή κυβερνήσεων, είναι αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο. Προσωπικά, ενδιαφέρομαι να δουλεύω με ομάδες».
 
...προηγούμενη