τελευταίο θέμα στο webtv Συνεντεύξεις

You must have the Adobe Flash Player installed to view this player.
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Γ. Καμίνης: «Η έκθεση documenta είναι το μεγάλο όπλο της Αθήνας για το 2017»
Συνεντεύξεις
Τρίτη, 25 Οκτωβρίου 2016 10:04
kaminisΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΜΙΝΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ» ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΤΑΘΗ ΚΟΥΣΟΥΝΗ
Ποια ήταν η εξέλιξη της τουριστικής κίνησης κατά τη φετινή περίοδο στην Αθήνα;
Το 2016 αποδεικνύεται μία πολύ καλή χρονιά αφού διατηρείται η δυναμική και η αυξητική πορεία. Η Αθήνα όχι μόνο άντεξε αλλά απέκτησε δυναμική. Το διάστημα από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο φέτος, οι αφίξεις ξένων επισκεπτών στο Ελευθέριος Βενιζέλος καταγράφουν συνολική αύξηση της τάξης του 8,5%. Αυτό όμως που πρέπει να επισημάνουμε είναι η αλματώδης άνοδος της τουριστικής κίνησης από το 2013 και μετά. Από τις εικόνες της βίας και των οδομαχιών, στην εικόνα μιας πόλης ασφαλούς και δυναμικής που αξίζει κανείς να επισκεφθεί. Στο διάστημα 2014-2015 οι αφίξεις τουριστών αυξήθηκαν κατά 60%. Με καλύτερη χρονιά το 2015, όπου είχαμε ρεκόρ αφίξεων όλων των εποχών, με 4,1 εκατομμύρια τουρίστες. Ενάμιση εκατομμύριο τουρίστες περισσότερους από το 2013. Φανταστείτε τι δύναμη δίνει αυτό στην οικονομία της πόλης και βεβαίως της χώρας. Αυτό το διάστημα εκπονείται ένα νέο μεγάλο στρατηγικό σχέδιο που βασίζεται στην «οικονομία του επισκέπτη», το visitor economy της πόλης, ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να αποτυπώσει όλο το φάσμα της τουριστικής οικονομίας της Αθήνας και να προωθήσει δράσεις που θα διασυνδέουν και θα αξιοποιούν όλες τις πτυχές και τους κλάδους της.
Ποιες δράσεις υλοποίησε ο Δήμος για τη τόνωση του τουρισμού, φέτος, και ποιές ενέργειες δρομολογούνται για του χρόνου;
Θα ξεκινήσω από το δεύτερο: Η τουριστική αγορά πρέπει να τροφοδοτείται συνεχώς με νέες καλές ειδήσεις. Θεωρώ ότι η Αθήνα διαθέτει ένα σημαντικό όπλο. Την διεθνή έκθεση Σύγχρονης Τέχνης documenta, που θα φιλοξενηθεί στην Αθήνα από τον Απρίλιο έως και τον Ιούνιο του 2017. Την παραδοσιακή έδρα της documenta, τη γερμανική πόλη του Κάσελ, επισκέπτονται περίπου ένα εκατομμύριο άνθρωποι, από τους οποίους 10.000 είναι δημοσιογράφοι και καλλιτέχνες. Έχουμε ως στόχο κάθε χρόνο κάτι σημαντικό. Ο δήμος Αθηναίων πέτυχε να ανακηρυχθεί η Αθήνα, το 2018, παγκόσμια πρωτεύουσα βιβλίου. Επίσης, δημιουργήσαμε δύο καινούργια μουσεία που έχουν μπει δυναμικά στα σημεία που αξίζει να επισκεφθεί ένας τουρίστας: το διαδραστικό μουσείο για τον Πλάτωνα, στο χώρο που δίδαξε, στην Ακαδημία Πλάτωνος και το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου στην Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων στο Γκάζι.
Αυτά που έχουν γίνει;
Να σας πω ότι, ότι αιχμή της πολιτικής του δήμου Αθηναίων στον τουρισμό είναι η ΕΑΤΑ, η Εταιρία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών του δήμου Αθηναίων. Συνεχίζουμε επιτυχημένες πρωτοβουλίες επαγγελματικού χαρακτήρα που φέρνουν ξένους επαγγελματίες και εκπροσώπους ΜΜΕ στην Αθήνα. Χαρακτηριστικότερη, το Travel Trade Athens, κατά το οποίο έχουν φιλοξενηθεί στην Αθήνα περισσότεροι από 500 ξένοι επαγγελματίες και στελέχη μεγάλων τουριστικών επιχειρήσεων και έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 10.000 συναντήσεις με ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Κάναμε θεσμό για την πόλη, το Athens Democracy Forum, που πραγματοποιείται κάθε Σεπτέμβριο. Διοργανώσαμε το ετήσιο συνέδριο των ταξιδιωτικών και τουριστικών bloggers στην Αθήνα. Σκεφθείτε ότι επί 4 ημέρες, 900 bloggers έστειλαν περισσότερα από 11 εκατομμύρια μηνύματα σε όλο τον πλανήτη με θέμα την Αθήνα. Η στρατηγική μας στην τουριστική προβολή της Αθήνας κινείται σε τέσσερις άξονες: συμμετέχουμε στοχευμένα σε κομβικής σημασίας διεθνείς διοργανώσεις,  διεκδικούμε και πετυχαίνουμε τη διοργάνωση μεγάλων γεγονότων στην πόλη μας, αναπτύσσουμε συνεργασία με τους φορείς και τους επαγγελματίες της ελληνικής αγοράς και τα τέλος στην αναβάθμιση της παρουσίας μας ως πόλης στο ψηφιακό περιβάλλον  μέσω του This is Athens και την ανάπτυξη νέων τουριστικών προϊόντων.
Ειδικότερα, για τον συνεδριακό τουρισμό τι έχει κάνει ο Δήμος για την προσέλκυση περισσότερων διεθνών συνεδρίων;
Κι εκεί, η ανοδική πορεία της Αθήνας είναι εντυπωσιακή. Μεταξύ 2013 και 2014, η Αθήνα κέρδισε 20 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη, και βρέθηκε από την 47η θέση, στην 27η. Το 2015 η Αθήνα ανέβηκε κι άλλες τρεις θέσεις και βρίσκεται ανάμεσα στις 25 πρώτες πόλεις στον κόσμο, στον συνεδριακό τουρισμό. Το ACVB, το γραφείο συνεδρίων της ΕΑΤΑ, της αναπτυξιακής μας εταιρίας, έχει μέχρι στιγμής διαχειριστεί 50 αιτήματα από διοργανωτές συνεδρίων. Ενδεικτικό της ανοδικής πορείας των αιτημάτων αλλά και την εδραίωση της Αθήνας ως συνεδριακού προορισμού παγκοσμίως, είναι πως μόνο τον μήνα Σεπτέμβριο 2016 το ACVB, έλαβε απευθείας 10 αιτήματα από διοργανωτές.
Τι περιμένετε από το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω ο τουρισμός στην Αθήνα;
Καλή συνεργασία και συντονισμό, κύριε Κουσουνή. Αυτό χρειάζεται, γιατί αυτό είναι που λείπει στον τρόπο που δουλεύουμε στην Ελλάδα. Αν έχουμε πετύχει κάποια πράγματα στον Τουρισμό, είναι γιατί αποδείξαμε ότι μπορούμε να συνεργαστούμε, με αποτέλεσμα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τα περιθώρια για περισσότερες στρατηγικές συνεργασίες και μεγαλύτερη υποστήριξη σε δράσεις προβολής του δήμου Αθηναίων. Όπως επίσης και η ανάγκη συνεργασίας και άλλων υπουργείων για τα μεγάλα ζητήματα της πόλης, που είναι η ασφάλεια, η αναβάθμιση των υποδομών, και η δημιουργία ενός πιο φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος. Επίσης, είναι δεδομένο ότι απαιτείται και ένα νέο marketing για τα σημεία μεγάλου ενδιαφέροντος, όπως είναι τα Μουσεία και οι Αρχαιολογικοί Χώροι.
-Ποια είναι η θέση σας σε σχέση με τις τουριστικές μισθώσεις σε ακίνητα που λαμβάνει διαστάσεις και στην Αθήνα;
Η τάση αυτή όσο κινείται σε ένα θολό καθεστώς, τόσο νομικό όσο και φορολογικό, θα δημιουργεί ζητήματα. Εξελίσσεται σε μία ανεξέλεγκτη επιχειρηματική δραστηριότητα, με πολύ μεγάλο ποσοστό φοροδιαφυγής, χωρίς προδιαγραφές ασφάλειας και υγιεινής, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό με τις αδειοδοτημένες επιχειρήσεις. Υπολογίζουμε ότι, με αυτόν τον τρόπο, νοικιάζονται περίπου 5.000 διαμερίσματα στην Αθήνα, και τον τελευταίο χρόνο παρουσιάζεται αύξηση 120%. Πρέπει γρήγορα να υπάρξουν κανόνες.
Υπάρχει κάποιο σχέδιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος των γκράφιτι σε τουριστικά σημεία της πόλης;
Είναι μία σκληρή και καθημερινή μάχη που δίνουμε. Ίσως από τις πιο δύσκολες. Κι αυτό γιατί αν δεν συνεργαστούν μαζί μας οι δημότες, οι επαγγελματίες και η κοινωνία των πολιτών, ακόμη και αν γινόταν ένα θαύμα και αύριο το πρωί καθάριζαν όλοι οι τοίχοι της πόλης, σε μία εβδομάδα θα βρισκόμασταν στην ίδια κατάσταση. Το στοίχημα βρίσκεται στη διατήρηση. Και μάχη για μία πόλη απαλλαγμένη από μουτζούρες, έγκειται σε μεγάλο βαθμό στη συνεργασία με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, που θα κρατήσουν τους τοίχους καθαρούς. Ήδη τα αποτελέσματα της συνεργασίας και της νέας αντίληψης στην Πανεπιστημίου είναι πολύ ενθαρρυντικά. Εμπορικά καταστήματα, επιχειρήσεις, τράπεζες και κοινωνία των πολιτών, μαζί στην κοινή προσπάθεια. Το ίδιο συμβαίνει στην Πλάκα, ενώ μεγάλα βήματα κάνουμε και στην οδό Πειραιώς.
 
...προηγούμενη