Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Ο Βακάκης, η Πόρσε, το φριχτό τροχαίο: Όλα τα σενάρια
Δελτία τύπου
Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2017 09:35
jkjkuuuyyΣτην ταυτόχρονη επενέργεια διαφορετικών παραγόντων και όχι αποκλειστικά σε έναν από αυτούς -πχ την υπερβολική ταχύτητα- είναι πιθανόν να οφείλεται το τραγικό τροχαίο
δυστύχημα στην Αθηνών-Λαμίας. Τέσσερις άνθρωποι βρήκαν το θάνατο μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα και υπό φριχτές συνθήκες το μεσημέρι της Κυριακής. Εκτός όμως από το πένθος και την οδύνη, υπάρχει και η αναγκαία διερώτηση περί των αιτίων: Πεπαλαιωμένα και ακατάλληλα ελαστικά, ολισθηρό οδόστρωμα, φρενάρισμα πανικού με ταυτόχρονο ελιγμό, πιθανώς μικρή και ανεπαρκής εμπειρία από έναν νεαρό οδηγό, σούπερ σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με «απόλυτες» αντιδράσεις και μικρά περιθώρια σφάλματος όπως η Πόρσε 911 (997), οπωσδήποτε αυξημένη ταχύτητα -όλα τα προηγούμενα αποτελούν ίσως επιμέρους συντελεστές, ο συνδυασμός των οποίων επέφερε το μοιραίο.
Παρόλ' αυτά, η εκδοχή μιας βλάβης λόγω πλημμελούς συντήρησης ή ακόμη και αστοχίας υλικού, στο σύστημα διεύθυνσης ή σε κάποιο από τα υπόλοιπα ζωτικά μηχανικά μέρη του οχήματος, δεν μπορεί να αποκλειστεί. Οι ειδικοί που έχουν κληθεί να κάνουν την πραγματογνωμοσύνη έχουν πολύ δύσκολο έργο, δεδομένης της έκτασης της καταστροφής που υπέστη Porsche καθώς και της πυρκαγιάς που ακολούθησε την πρόσκρουσή της στο Honda Civic των ανύποπτων θυμάτων του θλιβερού περιστατικού.
Όπως παρατήρησαν διάφοροι «ειδικοί» μιλώντας σε τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων, αυτό που με βεβαιότητα μπορεί να εξαχθεί αμέσως ως συμπέρασμα, είναι ότι η Πόρσε βρίσκεται εκτός ελέγχου και καρφώνεται με ταχύτητα, πιθανώς άνω των 150 χλμ./ώρα, στο σταθμευμένο Honda. Όμως, είναι σαφές ότι ο οδηγός της Πόρσε «το είχε χάσει», όπως λέγεται στην μηχανοκίνητη αργκό, από πολύ πριν. Γι' αυτό και στο διάβα του το όχημα «κούρεψε» την πινακίδα σηματοδότησης του πάρκινγκ, είχε επαφή με το πλευρικό τσιμεντένιο στηθαίο κ.λπ. Στην εικόνα το αυτοκίνητο φαίνεται να βγάζει λευκό καπνό, καθώς σέρνεται χωρίς κατευθυντικότητα, με τους τροχούς τους μπλοκαρισμένους λόγω του βίαιου φρεναρίσματος.
Το πιθανότερο είναι ότι ο οδηγός της Πόρσε δεν είχε καμία συνειδητή πρόθεση να περάσει στην βοηθητική λωρίδα, εκεί όπου βρίσκεται το κτίσμα των αποχωρητηρίων. Μάλλον αναγκάστηκε να βρεθεί εκεί, ίσως επειδή το αυτοκίνητο έφυγε ακυβέρνητο μετά από «τιμονιές» δεξιά-αριστερά που έκανε ο οδηγός υπό το κράτος πανικού όντας ακόμη επάνω στο οδόστρωμα της εθνικής οδού. Με τον τρόπο αυτό διατάραξε ακόμη περισσότερο την (ήδη χαμένη) ευστάθεια του οχήματός του. Μια άλλη εκδοχή, λιγότερο πιθανή, είναι ότι η Πόρσε βρέθηκε στη λωρίδα του χώρου στάσης επειδή ο οδηγός της αντιλήφθηκε ότι «δεν του έφτανε» το πλάτος της εθνικής οδού λόγω αδέξιων ή εσφαλμένων χειρισμών και έκανε μια τελευταία, απεγνωσμένη προσπάθεια να αποφύγει το δυστύχημα εκμεταλλευόμενος την παράπλευρη λωρίδα. Δεν τα κατάφερε, όμως, «να το σώσει», κυρίως λόγω της μεγάλης ταχύτητας που είχε αναπτύξει το αυτοκίνητο.
Δεν ήταν ολισθηρή η άσφαλτος
Γύρω από διερχόμενο όχημα, το οποίο διακρίνεται να περνά δίπλα στον τόπο της τραγωδίας, φαίνεται καθαρά μια σκιά, η οποία θεωρήθηκε αρχικά πως πιθανώς εξηγείται από το βρεγμένο οδόστρωμα της εθνικής Αθηνών-Λαμίας, στο 80ο χιλιόμετρο. Σύμφωνα με αυτή την εκδοχή που προτάθηκε, η ολισθηρότητα του δρόμου λόγω του βροχερού καιρού την Κυριακή, δεν αποκλείεται να διαδραμάτισε κάποιον, μικρό ή μεγαλύτερο, ρόλο στο συμβάν. Επ' αυτού, όμως, αυτόπτης μάρτυρας και συγκεκριμένα ο οδηγός του αυτοκινήτου που φαίνεται στο βίντεο της σύγκρουσης, παρενέβη σε τηλεοπτική εκπομπή και διευκρίνισε ότι η άσφαλτος ήταν σχεδόν στεγνή στο συγκεκριμένο σημείο. Ο ίδιος είπε επίσης ότι η Πόρσε τον προσπέρασε με ιλιγγιώδη ταχύτητα από τα αριστερά, ενώ πρόσθεσε κάτι συγκλονιστικό: Από τους τροχούς της Πόρσε φαίνονταν να αποκολλώνται κομμάτια ελαστικού, «όπως φεύγουν οι φλούδες από τα αναγομωμένα λάστιχα των φορτηγών» πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο ίδιος άνθρωπος. Είπε, μάλιστα, ότι «απορώ πώς η Τροχαία δεν είδε αυτά τα κομμάτια λάστιχου και ψάχνει για ολισθηρότητα οδοστρώματος κ.λπ. Εγώ αναγκάστηκα να στρίψω λίγο το τιμόνι μου για να τα αποφύγω, τόσο μεγάλα ήταν».
Ετερος αυτόπτης μάρτυρας του δυστυχήματος μίλησε στο protothema.gr και αποκάλυψε: «Ταξίδευα, ήμουν περίπου ένα χιλιόμετρο πριν, με είχε προσπεράσει η Πόρσε με υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα. Εγώ πήγαινα γύρω στα 140 χιλιόμετρα και το μόνο που αντιλήφθηκα ήταν αυτή τη βοή του κινητήρα και το τίναγμα που κάνει όταν περνάει ένα αυτοκίνητο από δίπλα σου με πολύ μεγάλη ταχύτητα». Ο Γιώργος Θεοχαρόπουλος σύμφωνα με την εκτίμηση που έκανε με βάση τα χιλιόμετρα που ταξίδευε, υπολογίζει πως η Πόρσε είχε πιάσει σίγουρα τα 200 χιλιόμετρα. «Πρέπει να πήγαινε με 240-250-260 μπορεί και 300 χιλιόμετρα. Ήταν υπερβολική η ταχύτητα. Ήταν πάρα πολλά τα χιλιόμετρα που πήγαινε».
Αυτόπτης μάρτυρας: Η Πόρσε πρέπει να πήγαινε με 240, 250, 260, μπορεί και 300!
Ο πρώτος αυτόπτης μάρτυρας του τροχαίου δυστυχήματος μίλησε αποκλειστικά στο protothema.gr για το σκηνικό χάους που αντίκρισε στο πάρκινγκ που σημειώθηκε το μοιραίο τροχαίο δυστύχημα αλλά για την τρελή πορεία της Πόρσε, η οποία σύμφωνα με το ίδιο έτρεχε με ιλιγγιώδη ταχύτητα.
«Ταξίδευα, ήμουν περίπου ένα χιλιόμετρο πριν, με είχε προσπεράσει η Πόρσε με υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα. Εγώ πήγαινα γύρω στα 140 χιλιόμετρα και το μόνο που αντιλήφθηκα ήταν αυτή τη βοή του κινητήρα και το τίναγμα που κάνει όταν περνάει ένα αυτοκίνητο από δίπλα σου με πολύ μεγάλη ταχύτητα», λέει χαρακτηριστικά
Ο Γιώργος Θεοχαρόπουλος σύμφωνα με την εκτίμηση που έκανε με βάση τα χιλιόμετρα που ταξίδευε, υπολογίζει πως η Πόρσε είχε πιάσει σίγουρα τα 200 χιλιόμετρα. «Πρέπει να πήγαινε με 240-250-260 μπορεί και 300 χιλιόμετρα. Ήταν υπερβολική η ταχύτητα. Ήταν πάρα πολλά τα χιλιόμετρα που πήγαινε».
Ξερά και ακατάλληλα λάστιχα;
Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε η αποκάλυψη ότι τα ελαστικά της Πόρσε έφεραν τη χρονική σήμανση «4806». Αυτό σημαίνει ότι είχαν παραχθεί την 48η εβδομάδα του 2006 και επομένως, ακόμη και εάν δεν το πέλμα τους δεν ήταν φθαρμένο από τη χρήση για περίπου μία δεκαετία, σίγουρα η γόμα τους, ή αλλιώς το μείγμα των υλικών από το οποίο είναι κατασκευασμένα, είχε προ πολλού «ξεραθεί». Κάποιοι, μάλιστα, παρατηρώντας τα υπόλοιπα στοιχεία από τη σχετική φωτογραφία η οποία απεικονίζει το πλαϊνό ενός ελαστικού, διατύπωσαν την εκτίμηση ότι στην Πόρσε είχαν εφαρμοστεί τα λεγόμενα «χιονολάστιχα». Ο συγκεκριμένος τύπος -ελάχιστα δημοφιλής στην Ελλάδα- χρησιμοποιείται κυρίως σε περιοχές όπου επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες για μεγάλο διάστημα, υπάρχουν συχνές χιονοπτώσεις κλπ όπως στη Βόρεια Ευρώπη. Λόγω των χαρακτηριστικών τους, τα χιονολάστιχα εξασφαλίζουν αυξημένη πρόσφυση σε ολισθηρό οδόστρωμα, σε τέτοιο βαθμό ώστε, κατά το πλείστον, να μην χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες. Όμως, είναι ακατάλληλα για κίνηση σε πολύ υψηλές ταχύτητες.
«Λαϊκό δικαστήριο»
Επιπλέον των προηγουμένων, τα βιογραφικά στοιχεία των εμπλεκόμενων προσώπων ευνοούν την διαμόρφωση μιας αβασάνιστης, αυθόρμητης εντύπωσης, τουλάχιστον όπως αυτή καταγράφεται κατά κόρον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το γεγονός, δηλαδή, ότι ο οδηγός του οχήματος ετύγχανε γιος ενός πολύ επιτυχημένου και εύπορου επιχειρηματία, κατέστησε αυτονόητη για ορισμένους και ανεξαρτήτως των πραγματικών δεδομένων, την ενοχή του. Σύμφωνα με το σχετικό στερεότυπο, η «ετυμηγορία» που εξέδωσαν δεκάδες αυτόκλητοι κριτές ήταν ότι το πολύνεκρο δυστύχημα δεν μπορεί παρά να οφείλεται στην παράτολμη οδήγηση του 24χρονου «κακομαθημένου πλουσιόπαιδου», το οποίο έκανε σφήνες με ένα αυτοκίνητο που δεν ήλεγχε πλήρως, με πάνω από 200 χλμ/ώρα στην εθνική οδό, προσπερνούσε από δεξιά κ.λπ, αδιαφορώντας εντελώς για τις συνέπειες της άφρονης συμπεριφοράς του. Ωστόσο, το σενάριο αυτό δεν είναι απαραιτήτως ορθό. Έως ότου συνταχθεί και δημοσιοποιηθεί η επίσημη έκθεση της Τροχαίας, επί της ουσίας, μόνο εικασίες γίνονται, άνευ αντικειμενικής αξίας και χρησιμότητας.
 
...προηγούμενη